۱۰ دی ۱۳۹۰، ۱۵:۳۸
کد خبر: 30742054
T T
۰ نفر

تهران - بر اثر انفجار بمب روز شنبه در نزديكي يك خودروي نظامي در مناطق قبايلي شمال غربي پاكستان دو سرباز اين كشور كشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از میرانشاه، یك مقام امنیتی پاكستان به این خبرگزاری گفت كه این بمب كنترل از راه دور در حاشیه یك جاده جاسازی شده بود و به دنبال عبور یك خودروی نظامی منفجر شد. این انفجار در دهكده بویا در 20 كیلومتری غرب میرانشاه در منطقه پرتنش وزیرستان جنوبی رخ داد.

این مقام امنیتی كه خواست نامش فاش نشود، خاطر نشان كرد: مقامات در جاده 'میرانشاه داتا خیل' با منع قانون آمد و رفت همچنان در حال انجام عملیات شناسایی و جستجو هستند.

یك مقام اطلاعاتی محلی نیز انفجار و آمار تلفات آن را تایید كرد وشبه نظامیان طالبان را عامل این انفجار معرفی كرد.

پاكستان سالهاست كه در حال مبارزه با فعالیت های گسترده شبه نظامیان در خاك این كشور به ویژه در مرز با افغانستان است و بیش از سه هزار سرباز طی این فرایند جان خود را از دست داده اند اما اسلام آباد در برابر فشارهای واشنگتن برای انجام اقدامات بیشتر در راستای نابود كردن پناهگاه های امن شبه نظامیان در خاك این كشور مقاومت كرده است.

همچنین انفجار یك بمب دیگر در شهر لاندی كوتل در منطقه قبیله نشین خیبر باعث كشته شدن دو نفر و زخمی شدن چهار تن دیگر شد.

بر اساس آمار دریافتی حدود 18 هزار نفر در ماه اكتبر به دلیل ترس از درگیری‌های جدید میان نیروهای ارتش و شبه نظامیان طالبان منطقه خیبر را ترك كرده اند.

گفته می شود كه مناطق مرزی پاكستان - افغانستان به پناهگاههای امن اعضاء طالبان و القاعده تبدیل شده است.

مقامات امنیتی اسلام آباد همچنین اعلام كردند كه در منطقه قبیله نشین اوركزی بالگردهای ارتش چندین مواضع شبه نظامیان را هدف قرار دادند كه 12 شبه‌نظامی طی این حملات كشته شدند.

مترجمام**9234**2047**
۰ نفر

سرخط اخبار جهان